Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego
A+ A- kontrast

IV Kujawsko-Pałuckie Zgromadzenie Samorządowe

Wicemarszałek Dariusz Kurzawa poprowadził 11 kwietnia IV Kujawsko-Pałuckie Zgromadzenie Samorządowe, które odbyło się w Zespole Szkół im. Powstańców Wielkopolskich w Bielicach. Władze samorządowe reprezentowali wiceprzewodniczący sejmiku Adam Banaszak i Krystian Łuczak, których powitał gospodarz,starosta mogileński Tomasz Barczak.

Podczas spotkania starostowie, burmistrzowie i wójtowie Kujaw i Pałuk wysłuchali prelekcji zastępcy dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Biura Planowania Przestrzennego i Regionalnego we Włocławku Adama Stańczyka na temat nowej strategii rozwoju województwa na lata 2014 – 2020. Zapoznali się również z Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich w nowej perspektywie finansowej z naciskiem na oś Leader, o czym opowiedzieli kierownik Biura Kontroli i Monitoringu Marek Buczkowski oraz Kacper Szary z Biura Wdrażania Projektów PROW Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Samorządowcy wysłuchali także informacji o planowaniu przestrzennym oraz o energetyce wiatrowej na terenie województwa, o czym poinformował Mariusz Leszczyński z Kujawsko-Pomorskiego Biura Planowania Przestrzennego i Regionalnego we Włocławku.

Dyskusję wywołały kwestie drogowe w kontekście nowego rozdania środków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020, które omówił zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Drogowej Urzędu Marszałkowskiego Grzegorz Piątek. Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z terenu powiatu inowrocławskiego, mogileńskiego, żnińskiego i radziejowskiego poruszali problemy infrastruktury drogowej, zwłaszcza priorytetowej budowy obwodnicy Strzelna.

Wójt gminy Dąbrowa Marcin Barczykowski zgłosił problem przejazdu kolejowego w Barcinie. Pociąg przejeżdża tamtędy nie częściej niż raz na pół roku, zaś policja wypisuje mandaty kierowcom, którzy nie zatrzymują się przed znakiem drogowym stop ustawionym przed rzadko uczęszczanym przejazdem. Wójt zgłosił wniosek o zlikwidowanie wspomnianego znaku zakazu przed tym przejazdem kolejowym. Wójt gminy Dąbrowa zgłosił również wniosek o poprawę przejazdu kolejowego tzw. kolei strzeleńskiej przy wjeździe do Mogilna. Poprosił również o szczegóły dotyczące poprawy drogi wojewódzkiej nr 254, bez której hamowany jest rozwój gminy.

W zakresie drogi wojewódzkiej nr 254 Brzoza – Wylatowo rozpoczęła się procedura w trybie „projektuj i buduj”(obejmująca program funkcjonalno-użytkowy i opracowanie raportu oddziaływania na środowisko i studium wykonalności), która została wdrożona w Urzędzie Marszałkowskim. W kwestii przejazdu kolejowego, jeśli usterki są między szlabanami w obrębie przejazdu to kolej za to odpowiada. Jeśli chodzi o przejazd w Barcinie to będzie on oznakowany jako bocznica kolejowa, a kiedy będzie podjeżdżał pociąg, to będzie się zatrzymywał, maszynista będzie wysiadał i zatrzymywał ruch – powiedział zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Drogowej Grzegorz Piątek.

Wójt gminy Dąbrowa pochwalił ponadto projekt rekultywacji wysypisk realizowany przez władze wojewódzkie w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, o czym mówiła dyrektor Departamentu Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Małgorzata Walter.

Kancelaria Sejmiku

15 kwietnia 2014 r.

<luty 2024>
powtśrczptsond
Wczoraj | Dziś | Jutro
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829123

Ilość wyświetleń: 10762553
Data: 2024-02-23