Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego
A+ A- kontrast

Współpraca samorządu z mediami

Współpraca samorządu z mediami to główny temat pierwszego w tym roku posiedzenia Komisji Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Posiedzenie odbyło się zdalnie 31 stycznia br. W spotkaniu uczestniczył dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Jerzy Janczarski oraz kierownik Biura Promocji Projektów Multimedialnych Paweł Peńsko.

Z informacji przedstawionej przez kierownika Biura Promocji Projektów Multimedialnych wynika, że zróżnicowanie kanałów promocji w mediach pozwala dotrzeć do szerokiego spektrum odbiorców – od klasycznych czytelników gazet, przez telewidzów do osób szukających informacji głównie w internecie.

Dzięki stałej współpracy z Gazetą Wyborczą i wydawnictwami Polska Press (Gazeta Pomorska, Nowości, Express Bydgoski) w cyklu publikacji „Z życia regionu” udaje się dotrzeć z informacjami do czytelników  praktycznie w całym województwie. Współpraca z Gazetą Wyborczą daje możliwość publikacji ogólnopolskich, m.in. w cotygodniowym dodatku „Życie Regionu”.

Bardzo dobrze układają się również relacje ze stacjami radiowymi. W Radio Gra prowadzone są kampanie informacyjno-promocyjne, dotyczące inwestycji prowadzonych przez samorząd województwa. W Radio PiK serwisy informacji kulturalnych, które dotyczą wydarzeń kulturalnych organizowanych przez samorządowe instytucje kultury. Ponadto od 2021 w Radio PiK pojawiły się dwa nowe programy: „Kuchnia PiK-a”, który poświęcony jest potrawom i produktom regionalnym oraz „Lubię tu być” – interdyscyplinarny program nt. działań samorządu w dziedzinie kultury, edukacji, turystyki czy sportu.

W celach promocyjnych nie zapomina się także o publikacjach. W specjalnie przygotowanym magazynie „Kujawsko-Pomorskie Lubię Tu Być” prezentowane są najciekawsze przedsięwzięcia naukowe i biznesowe, wyjątkowe inicjatywy kulturalne, piękno przyrody i tradycji oraz najlepszych sportowców z Kujaw i Pomorza. Magazyn ten dodawany jest do „Nowości”, „Expressu Bydgoskiego” oraz „Gazety Pomorskiej”.

Działania promocyjne odbywają się również na portalach internetowych:

➢ Ototorun.pl, e-chelmno.pl, promocjewloclawskie.pl, metropoliabydgoska.pl

➢ Serwisy internetowe gazet: Rzeczpospolita (rp.pl), Gazeta Wyborcza (wyborcza.pl; wyborcza/bydgoszcz.pl; wyborcza/torun.pl) i wydawnictw Polska Press (nowości.pl, pomorska.pl, expressbydgoski.pl)

W drugiej części posiedzenia członkowie Komisji Kultury i Dziedzictwa Narodowego pozytywnie zaopiniowali trzy projekty uchwał:

1) Projekt uchwały w sprawie nadania statutu Teatrowi im. Wilama Horzycy w Toruniu.

2) Projekt uchwały w sprawie zmiany statutu Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu.

3) Projekt uchwały w sprawie nadania statutu Kujawsko-Pomorskiemu Centrum Kultury w Bydgoszczy.

 

Kancelaria Sejmiku

4 lutego 2022 r.

 

<kwiecień 2024>
powtśrczptsond
Wczoraj | Dziś | Jutro
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Ilość wyświetleń: 11312719
Data: 2024-04-20