12 października odbyło się kolejne posiedzenie Komisji Współpracy Międzynarodowej i Promocji Województwa. W spotkaniu zorganizowanym w formie wideokonferencji uczestniczyła prezes Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej Beata Sawińska i dyrektor biura K-POT Agnieszka Kowalkowska.
Radni obejrzeli prezentację i wysłuchali informacji na temat projektu K-POT Budujemy markę Kujaw. Jest on współfinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Trudno znaleźć bardziej zróżnicowane pod względem tożsamości regionalnej województwo niż kujawsko-pomorskie. Subregiony tworzące nasze województwo są bardzo różne od siebie. Stąd pomysł, by budować oddzielne marki Kujaw, Pałuk, Borów Tucholskich itd., które wpiszą się w ideę „konstelacji dobrych miejsc”. Najbardziej wyrazistym pod względem tożsamości i zachowanego dziedzictwa subregionem są Kujawy obejmujące cztery największe miasta województwa: Bydgoszcz, Toruń, Inowrocław i Włocławek oraz miejscowości uzdrowiskowe: Ciechocinek, Inowrocław i Wieniec Zdrój. Dodatkowo jest tu wiele miejscowości o bogatej historii, osadzonej w początkach państwa polskiego.
Niestety do tej pory nie prowadzono wspólnej kampanii promocyjnej Kujaw. Każdy z podmiotów robił to na własną rękę, przez co brakuje spójności działań. Celem projektu Budujemy markę Kujaw jest przygotowanie jednolitej strategii z wykorzystaniem potencjału w postaci tradycji uzdrowiskowych i rolniczych, zabytków i folkloru kujawskiego.
Obecnie największą grupą turystów odwiedzających Kujawy są seniorzy w uzdrowiskach oraz klasy szkolne zwiedzające miejsca związane z początkiem państwa polskiego lub JuraPark w Solcu Kujawskim.
Kancelaria Sejmiku
14 października 2020 r.