23-24 stycznia 2020 r. w Inowrocławiu odbyły się dwudniowe warsztaty dotyczące strategii komunikacji marketingowej Szlaku Piastowskiego. Warsztaty, z uczestnikami których spotkała się przewodnicząca sejmiku Elżbieta Piniewska, były skierowane do administratorów obiektów, organizacji turystycznych oraz przedstawicieli samorządów i organizacji pozarządowych z województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego.
Trasa Szlaku Piastowskiego przebiega przez obszar województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego łącząc obiekty i zabytki związane z początkami państwa polskiego i pojawieniem się religii chrześcijańskiej na naszych ziemiach. W województwie kujawsko-pomorskim obiekty Szlaku Piastowskiego znajdziemy w: Biskupinie, Gąsawie i Marcinkowie Górnym, Wenecji, Żninie (wszystkie powiat żniński), Mogilnie, Strzelnie (powiat mogileński), Inowrocławiu, Pakości, Gniewkowie, Kościelcu Kujawskim, Kruszwicy (wszystkie powiat inowrocławski), Radziejowie, Płowcach (powiat radziejowski), Włocławku, Brześciu Kujawskim, Kowalu (powiat włocławski).
W 2012 r. marszałek Piotr Całbecki oraz marszałek Marek Woźniak podpisali list intencyjny w sprawie wspólnych działań na rzecz lepszego wykorzystania potencjału Szlaku Piastowskiego.
Omawiana w czasie warsztatów koncepcja strategii komunikacji Szlaku Piastowskiego jest tworzona w ramach projektu Cult-CreaTE, realizowanego przez Województwo Kujawsko-Pomorskie w ramach Programu Interreg Europe. Głównym celem projektu jest upowszechnienie turystyki kreatywnej i kulturalnej, uznawanej za nową generację branży turystycznej, która angażuje samych turystów i mieszkańców do aktywnego współtworzenia produktów turystycznych.
Strategia komunikacji będzie dotyczyła następujących aspektów promocji Szlaku Piastowskiego: analiza potrzeb klientów i potencjału oferty szlaku, zdefiniowanie grup docelowych, katalog komunikacji werbalnej, rekomendacje tras tematycznych.
Przewodnicząca sejmiku podczas spotkania z uczestnikami warsztatów, mówiła jak ważne jest, żeby również miejscowości leżące na trasie Szlaku Piastowskiego umiały we właściwy sposób wykorzystać w swojej promocji ten atut i uczynić ze Szlaku Piastowskiego markowy produkt turystyczny. Podkreśliła również, że wszystkie miasta na świecie są rezultatem mniej lub bardziej spontanicznego rozwoju lub opracowanego planu i jako takie są materialnym odzwierciedleniem zróżnicowania społeczeństw w toku ich dziejów i z tego tytułu wszystkie miasta są historyczne.
fot. Monika Dąbrowska
Kancelaria Sejmiku
27 stycznia 2020 r.