Sejmik Województwa Kujawsko-Pomorskiego
A+ A- kontrast

O kierunkach promocji turystyki

Kierunki promocji turystycznej na rok 2016 to temat, którym zajęła się Komisja Sportu i Turystyki na sierpniowym posiedzeniu. Zaprezentował go Marcin Habel naczelnik Wydziału Turystyki w Departamencie Promocji, Sportu i Turystyki.

Radni zapoznali się z prezentacją przedstawiającą między innymi strukturę i dynamikę ruchu turystycznego w województwie kujawsko-pomorskim. Nasz region znajduje się w środku stawki jeżeli chodzi o natężenie krajowego ruchu turystycznego. Liderami są Pomorze oraz Małopolska, które generują największy ruch turystyczny. W naszym regionie rozmieszczenie bazy obiektów noclegowych nie jest równomierne i wynika przede wszystkim z posiadanych walorów przyrodniczo-uzdrowiskowych, kulturowych, historycznych. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego osoby odwiedzające województwo kujawsko-pomorskie najczęściej korzystały z noclegów w Toruniu, w Bydgoszczy oraz w powiatach aleksandrowskim i inowrocławskim. Spośród turystów zagranicznych odwiedzających województwo, najwięcej turystów pochodziło z państw Unii Europejskiej. Niezmiennie najliczniejszą grupą odwiedzającą nasz region byli turyści z Niemiec, ale także z Rosji, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz Francji.

Mówiono również o konkurencyjności oferty turystycznej województwa kujawsko-pomorskiego na tle kraju. Najczęściej za wskaźniki atrakcyjności turystycznej przyjmuje się posiadane walory przyrodnicze, szlaki turystyczne, atrakcyjność zasobów muzealnych oraz obiektów wpisanych do rejestru zabytków. Należymy do ścisłej krajowej czołówki jeśli chodzi o szlaki turystyczne znajdujące się na obszarze naszego województwa.  

Komisja zapoznała się także z raportem z badania rynku turystycznego w Polsce, wykonanym na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej. Celem badania była segmentacja rynku turystycznego. W wyniku przeprowadzonego badania, biorąc pod uwagę różnorodne oczekiwania wobec wyjazdu, strategie planowania oraz podejmowane formy aktywności w jego trakcie, wyróżnione zostały cztery segmenty prezentujące odmienne postawy turystyczne: poszukiwacze relaksu, rodzinni wczasowicze, odkrywcy oraz turyści all inclusive. Analiza poszczególnych segmentów rynku turystycznego powinna być pomocna przy przygotowywaniu oferty turystycznej przez poszczególne regiony.

Naczelnik Marcin Habel powiedział także o założeniach dotyczących promocji województwa mających na celu wzmocnienie wizerunku Kujaw i Pomorza jako destynacji turystycznej.

Kancelaria Sejmiku

14.08.2015 r.

<październik 2020>
powtśrczptsond
Wczoraj | Dziś | Jutro
2829301234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930311

Ilość wyświetleń: 4904438
Data: 2020-10-30